Aby Jituška lépe chápala psaný text

Obrázek příběhu
Přispívali jste na

program pro snadné psaní se symboly Symwriter; dar zajišťuje SPC pro děti a mládež s vadami řeči se zaměřením na AAK

Obrázek daru
Pavlína  Blažková, DiS.
Patron příběhu

Pavlína Blažková, DiS.

sociální pracovnice

Komentář patrona

Jitušku jsem poznala v rámci odborného sociálního poradenství, kam docházela na přípravu do školy. Jituška i její maminka hodně bojovaly, aby Jituška, která trpí vývojovou vadou, mohla chodit do běžné základní školy, a jejich snažení bylo korunováno úspěchem. Malá šikulka by ale ke studiu potřebovala program pro snadné psaní se symboly Symwriter, který jí pomůže s porozuměním psanému textu. Protože na něj ale rodiče nemají peníze, prosí o pomoc vás.

Společně jsme vybrali
celou částku 3,600 Kč

Děkujeme všem!

Sdílet příběh:

Maminka napsala příběh Jitušky, která navzdory vývojové dysfázii navštěvuje běžnou základní školu

Osmiletá Jituška se kvůli předčasnému odtoku plodové vody narodila už ve 32. týdnu. Měla jsem strach, aby ji to zdravotně nepoznamenalo, ona se ale krásně vyvíjela, a tak jsem všechny obavy rychle hodila za hlavu. Po poradě s neurologem se sice odložilo očkování, i to ale Jituška nakonec podstoupila. A pak se všechno změnilo.

Jituška přestala mluvit, to, co se do té doby naučila, najednou zase zapomněla. Ve svých 4 letech nastoupila do běžné školky, která nám byla doporučena s tím, že se mezi dětmi určitě rozmluví. To se ale nestalo, a tak nám tamější paní ředitelka doporučila logopedickou školku. Změna školky, v níž je ve třídách méně dětí, Jitušce moc prospěla. Mezitím jsme obíhali všemožné lékaře a speciálně-pedagogická centra. Výsledkem tohoto našeho maratonu byla diagnóza ADHD a vývojová dysfázie.

Když přišel čas vybrat základní školu, názory různých odborníků se lišily. Neurolog byl pro běžnou základní školu, paní psycholožka pro logopedickou školu, a to zejména kvůli menšímu počtu dětí ve třídě. V našem městě ale logopedická škola není, a tak padlo rozhodnutí, že Jituška nastoupí do běžné základní školy s individuálním vzdělávacím plánem a asistentem pedagoga. S tím však zásadně nesouhlasila paní ze speciálně-pedagogického centra, která nám tvrdila, že to Jituška nezvládne. Naštěstí se zmýlila a Jituška dokončila 1. třídu s dvojkou z matematiky a češtiny. Ve škole se jí moc líbí a je tam šťastná. Spolužáci ji mají rádi a pomáhají jí posouvat se vpřed.

A proč vám tohle všechno vlastně píši? Jituška by ve škole potřebovala program pro snadné psaní se symboly, tzv. Symwriter, který jí pomůže s porozuměním textu. Právě kvůli tomu, že se v psaném textu občas ztratí, měla z češtiny a z matematiky na vysvědčení dvojku. Symwriter jí pomůže pochopit zadání slovních úloh a správně pospojovat důležité informace z textu. Program funguje jako jednoduchý textový editor, v němž se při psaní v textu automaticky objevují symboly, které se zobrazují rovnou nad slovy. A to je přesně to, co Jituška potřebuje.

V tuto chvíli si bohužel nemůžeme program Symwriter dovolit. U nás totiž pracuje jen manžel, já se doma starám o synka Honzíka. Protože je ale tento program pro naši Jitušku nesmírně důležitý (jen díky němu bude moci zůstat v běžné škole), rozhodli jsme se zkusit své štěstí a požádat o pomoc Patrona dětí. Za jakýkoli příspěvek budeme nesmírně vděční.

P. S. Jméno naší holčičky v příběhu není skutečné. Náš příběh ale skutečný je.

Na pomoc dětem putuje vždy 100 %
částky, kterou darujete.

Aktuálně čekají na vaši pomoc

Vyberte kraj na mapě