
S Mikulášem se známe pátým rokem. Poprvé jsem se s ním potkala na vícedenním odlehčovacím pobytu pro autistické děti. Hned jsme si padli do oka a porozuměli si. Stala jsem se jeho asistentkou a troufám si říct, že jsme kamarádi. Pomáhám mu s přepravou do speciální školy ve městě vzdáleném 25 km od místa, kde bydlí.
Miki potřebuje pomoc se sebeobsluhou, s orientací, s komunikací. V podstatě téměř ve všech základních životních potřebách. Autismus je trvalá životní porucha mozkových funkcí, které prostupují dítě celou osobností. Miki je jinak velice vnímavý kluk se zájmem o okolní svět, dle svých možností a schopností. Když jsme spolu, vždy preferuji aktivity a doprovázím jej na aktivity, které mého malého kamaráda zklidňují nebo posilují. Milujeme terapie se zvířátky, chodíme do lesa. Také se zapojujeme do crossfitu pro handicapované pod vedením akreditované trenérky.
Jsem ráda, že mohu svým přičiněním Mikimu zkvalitnit život, který od prvopočátku není jednoduchý a ani nikdy ani jednoduchý nebude. Oběma by nám bylo líto, kdybychom se museli rozloučit.
Společně jsme vybrali
celou částku
8,000
Kč
Děkujeme všem!
Mikimu jeho porucha komplikuje život. Má ale kliku, že našel skvělou parťačku, která ho provází světem, jemuž moc nerozumí.
Náš Mikulášek má rád přírodu a klid. Nesmírně ho baví chodit s asistentkou Simonkou na procházky, hladit zvířátka. Kdokoliv je s Mikim, snaží se vyhýbat nadměrným zvukům. Mikýsek totiž trpí poruchou autistického spektra a hluk nesnáší. Naopak vyžaduje své bezpečné, osvědčené a stabilní zázemí. Cvičíme spolu v Colliery srdcem pro handicapované. Navštěvujeme hory a také utíkáme od velkého davu lidí. Poutě, trhy, stadion plný diváků při sportovním utkání, s ním nikdy nenavštívím.
Naše rodina má štěstí i na speciální školu, zaměřenou na autistické děti. Mikuláš v ní našel vedle domova další úžasné zázemí. Ve třídě se mu věnují odborníci, kteří k němu mají ohleduplný, laskavý přístup s novými kompenzačními pomůckami i novými speciálně pedagogickými přístupy.
Miki se ovšem neobejde bez asistentky. Do školy jej vozí i vyzvedává, případně s ním tráví i volný čas. Denně spolu absolvují sem a tam cestu dlouhou dvacet pět kilometrů. Vhodná škola pro něj v místě, kde bydlíme totiž není. S asistentkou Simonou Klanicovou si hodně sedli. Je na ní zvyklý. Bere ji jako součást rodiny, funguje mezi nimi chemie. U dětí s poruchou autistického spektra je tohle naladění na asistenta velmi důležité. Na Mikuláškovu středně těžkou formu autismu se nabalily i další zdravotní obtíže. Jakékoliv změny zvládá psychicky špatně. Ztráta oblíbené asistentky, kterou bere jako kamarádku, by ho velmi „rozhodila“.
Asistenci si ovšem musí rodina sama, což je v tuto chvíli nad naše ekonomické síly. Budeme šťastní, když nám pomůžete, aby mohl Miki nadále spokojeně jezdit do školy s osobou, kterou má rád a která má upřímně ráda i jeho. I za Mikuláška srdečně děkuji.
Jméno syna je na přání maminky pozměněno.