
Filipa učím od 1. třídy, nyní je v páté. Je to sympatický a kamarádský kluk, který se neustále snaží zvládat učivo, i když mu psychologicko-pedagogická poradna diagnostikovala mnoho obtíží – vývojovou dysfázii, dyslexii a další poruchy učení. Ve škole proto pracuje s podporou paní asistentky. Rodiče se sami potýkají s nízkým vzděláním, a jejich příjmy tak sotva pokryjí náklady na bydlení a základní potřeby rodiny. Přesto se velmi snaží, aby měl Filip i jeho mladší sestřička hezké dětství. Na závěr našich společných pěti let jsem dětem slíbila školu v přírodě. Všichni se na ni velmi těší – ve třídě se podařilo vytvořit krásné, kamarádské prostředí. Cena školy v přírodě však výrazně převyšuje možnosti Filipovy rodiny, a proto jsme se rozhodli požádat o pomoc Patrona dětí. Filip si společný pobyt se spolužáky opravdu zaslouží. Zážitek v dobrém kolektivu mu může výrazně pomoci udržet motivaci, lépe zvládat své obtíže a ukázat jeho přednosti – fyzickou obratnost, manuální zručnost i organizační dovednosti.
Na pomoc dětem putuje vždy 100 % z darované částky.
Filip se i přes poruchy učení pilně snaží a škola ho baví – dar mu umožní strávit týden se spolužáky a nepřijít o společné zážitky.
Jsme rodiče Filipa a jeho mladší sestřičky a žijeme společně v pronájmu na vesnici. Nájem tvoří téměř čtvrtinu našeho měsíčního příjmu a po zaplacení všech potřebných výdajů nám zůstává jen málo prostředků na cokoliv navíc. Obě děti proto nemohou chodit na kroužky – naše příjmy stačí především na potraviny, oblečení a základní potřeby. O to víc si vážíme školních akcí a výletů, které škola nabízí v rámci výuky. Na ty se vždy snažíme nějakým způsobem ušetřit, aby děti měly hezké dětství a mohly se zapojit do kolektivu. Tentokrát však potřebujeme pomoc. Na školu v přírodě, na kterou se Filip velmi těší, již sami ušetřit nedokážeme.
Filip má od první třídy velké potíže zejména s českým jazykem, protože trpí výraznými logopedickými obtížemi. V pedagogicko-psychologické poradně mu byla diagnostikována vývojová dysfázie, dysgrafie a další poruchy učení. Díky paní asistentce zvládá ve škole alespoň základní učivo – a velmi se snaží. Má ve třídě kamarády, je šikovný manuálně, dobře organizovaný a v kolektivu oblíbený. Rád se účastní všech třídních projektů, výletů i exkurzí.
Škola v přírodě je pro něj obrovskou motivací a také velkým snem. Byl by to jeho první takový pobyt – třída ještě na škole v přírodě nebyla. Bez pomoci by však Filip jako jediný spolužák jet nemohl.
Filip rád sportuje, krásně kreslí a maluje a miluje stavebnici Lego. Dar by Filipovi umožnil zúčastnit se školy v přírodě, zažít společné zážitky se svou třídou a necítit se vyloučený z kolektivu.
Moc děkujeme za jakoukoli pomoc, která mu umožní být se svou třídou i mimo školní lavice.
