Ergoterapie pro autistu Andrewa

Obrázek příběhu
Přispívali jste na

ergoterapie (15 individuálních terapií); dar zajišťuje Centrum dětské ergoterapie PLAY SI

Obrázek daru
Petra Dvořáková
Patron příběhu

Petra Dvořáková

ergoterapeutka

Komentář patrona

Andrewa a jeho rodinu znám z Kliniky dětské rehabilitace FN Motol, kde pracuji jako ergoterapeutka. Na základě ergoterapeutického vyšetření bylo zjištěno, že má Andrew obtíže ve smyslovém zpracování, což je doprovodným příznakem jeho poruchy autistického spektra (PAS). U dětí s těmito obtížemi se využívá vědecky ověřená metoda senzorické integrace, na Klinice dětské rehabilitace však nejsou vyškolení ergoterapeuti, kteří by s touto metodou mohli pracovat, a chybí i vhodně vybavená místnost. Proto jsem rodičům doporučila, aby se obrátili na Centrum dětské ergoterapie PLAY SI, kde se na metodu senzorické integrace specializují. Bohužel se jedná o poměrně nákladnou záležitost, proto se rodiče obrací s žádostí o pomoc na Patrona dětí.

Společně jsme vybrali
celou částku 26,000 Kč

Děkujeme všem!

Sdílet příběh:

Tatínek vypráví příběh svého autistického syna

Andrew se narodil v květnu roku 2015. Jeho maminka je Američanka, odtud tedy to cizokrajné jméno. Manželka si velmi brzy všimla, že Andrew není jako ostatní děti, což se záhy potvrdilo. Náš syn totiž trpí poruchou autistického spektra, takže komunikace s ním není vůbec snadná. Navíc bojuje se svalovou ochablostí.

Když byl Andrew ještě maličký, bydleli jsme v USA. Tam jsme ho vozili na pravidelné ergoterapie, díky nimž se zlepšila jeho schopnost komunikovat i chodit. Po našem přestěhování do Česka jsme okamžitě začali hledat něco podobného i tady. Andík je na svůj věk stále hodně nešikovný. Když si například hraje pod stolem, vždycky se uhodí do hlavy, spoustu věcí sám nedokáže. Pomalu se také musí připravovat na nástup do školy.

Loni jsme objevili Centrum dětské ergoterapie PLAY SI, kde se věnují metodě senzorické integrace. Jedná se o metodu, jejímž cílem je naučit děti větší soběstačnosti v denních aktivitách, jako je např. oblékání a svlékání, schopnost samostatně jíst a pít. S tím samozřejmě souvisí trénování grafomotoriky, jemné i hrubé motoriky. U autistických dětí pak postupně dochází také k lepšímu smyslovému zpracování vjemů z okolí, čímž se upravuje chování a zlepšuje se proces učení se novým dovednostem.

Když Andrew poprvé pod vedením zkušené ergoterapeutky v PLAY SI prošel metodou senzorické interakce, jeho schopnosti se výrazně zlepšily, a tak bychom mu ji chtěli dopřát znovu. Bohužel se však jedná o velký výdaj, který si nemůžeme dovolit. Žijeme totiž jen z mého platu, protože manželka musí být doma a starat se o našeho malého autistu. Budeme vám proto moc vděční za jakýkoli příspěvek.

Na pomoc dětem putuje vždy 100 %
částky, kterou darujete.

Aktuálně čekají na vaši pomoc

Vyberte kraj na mapě