Viktorkovi na speciální terapii pro autisty

Obrázek příběhu
Přispívali jste na

terapii pro autisty

Obrázek daru
Lucie Hrabalová
Patron příběhu

Lucie Hrabalová

Pracovnice neziskové organizace

Zobrazit komentář Patrona

Viktorek je 5letý veselý chlapeček, který žije se svými rodiči v rodinném domě. Chlapce a jeho rodinu znám velmi dobře, protože jsou od roku 2018 klienty naší služby a konkrétně já jsem jejich klíčová pracovnice. S maminkou jsme pravidelně v kontaktu a řešíme situace ohledně jejího syna. Komunikace s maminkou je velmi pestrá a intenzivní, s naší organizací velmi úzce spolupracuje a snaží se pro rozvoj Viktorka udělat maximum. V chování chlapce se stále projevují prvky PAS. Ve spolupráci s logopedkou se nám s rodiči podařilo zavést znakování do jejich společné komunikace. Společně s oběma rodiči pracujeme na celkovém rozvoji dítěte, aby byl jeho vstup na základní školu co nejjednodušší. Kromě společné komunikace maminka pravidelně dojíždí do naší organizace na rehabilitační cvičení, která jsou zaměřená na rozvoj kognitivních funkcí. Protože Viktorek v poslední době udělal pokrok v řeči, je důležité na tyto jeho krůčky navázat. Viktorovo rodiče se po naší konzultaci a po zkušenostech ze sanatoria rozhodli pro terapii zvanou Biofeedback. Biofeedback je vhodný na potlačení hyperaktivity a je dobrý na soustředění pozornosti, zároveň je vhodný na zklidnění dítěte a učí dítě mít klidnou mozkovou aktivitu. Biofeedback rozvíjí celkově vývoj mozku a podporuje jeho dozrávání. Díky této terapii můžeme s Viktorkem lépe pracovat na rozvoji řeči. Tato terapie je v České republice poměrně neznámá a není hrazená pojišťovnou. Jako u všech terapií i u Biofeedbacku je nezbytné, aby i tato terapie byla dítěti poskytována pravidelně a aby její účinky byly viditelné, je ideální na ni docházet minimálně půl roku. Protože je Biofeedback velmi finančně nákladný, rozhodli jsme se s rodiči Viktorka požádat Patrona dětí o finanční pomoc a umožnit tak chlapci, aby se jeho řeč mohla stále rozvíjet.

Společně jsme vybrali
celou částku 12,500 Kč

Děkujeme všem!

Sdílet příběh:

Maminka vypráví o Viktorovi

Viktorek má rád barvy, dopravní značky, písmenka, číslice a potýká se s poruchou autistického spektra.

Narodil se v termínu akutním císařským řezem. V 1. měsíci prodělal zápal plic a do 2. měsíce svého života byl hodně spavý. Musela jsem ho budit i na krmení. Viditelnější problémy nastaly, když byl Viktorkovi asi rok a nejevil zájem o oční kontakt, neseděl, nechodil. V tu dobu začal i brebentit, používat citoslovce a byl celkově ve vývoji řeči opožděný. Časem se to začalo zlepšovat (zvuky zvířat, citoslovce, paci paci). Pokládala jsem to pouze za opožděný vývoj a začali jsme cvičit Bobatha. V necelých 2 letech začal chodit, tak jsem myslela, že máme vyhráno. Ovšem poté přišel regres a ve 3 letech už nemluvil skoro vůbec. S tím souvisely i noční můry (děsy). Teprve po několika návštěvách logopedie (právě paní logopedka poprvé nadhodila myšlenku autismu) přišlo výrazné zlepšení, kdy už noci byly relativně klidné z důvodu porozumění v komunikaci (syn nevěděl, co se po něm chce, byl zahlcen slovy).

Začal kolotoč lékařů- neurologie, dětská psychologie, psychiatrie, logopedie, rehabilitace a začala nás navštěvovat raná péče JAN. Diagnóza zněla porucha autistického spektra. Hodně autistických dětí se na první pohled od těch zdravých vůbec neliší. Nyní se Viktor domlouvá především znakovou řečí či gesty, jeho komunikace je stálým opakováním těch samých slov (citoslovce apod.) v té samé situaci nebo prostředí, které už zná. Neorientuje se v místě, ani v čase, nezná rizika, a tak je potřeba jej hlídat celý den, neboť by bez obav skočil pod jedoucí auto nebo utekl. Navštěvujeme běžnou školku s asistentem pedagoga. Další z problémů je, že syn není schopen naučit se to, co jiné dítě odkouká. Není schopen si nic sám vymyslet a funkčně napodobit, což v podstatě znamená, že si neumí hrát. Neví, jak si hrát s různými hračkami, netuší, co dělat s autem, nechápe pravidla ani základní hru, dětem nerozumí a není schopen si hrát s nimi. Toto vše se musí cíleně naučit. Pokud je potřeba jej zabavit, přichází na řadu dopravní značky, číslice či písmenka, a v neposlední řadě tablet. U těchto činností vydrží relativně delší dobu. Nicméně nedokáže udržet pozornost u jakékoliv řízené činnosti, a tak jsme započali terapii Biofeedback, která pomáhá dětem s poruchou pozornosti zvládnout nároky školy, zlepší soustředění, výrazně uklidňuje neposednost a úzkost, sníží agresivitu.

Proto Vás touto cestou moc prosím o finanční pomoc na synovu léčbu, kterou jsme započali. Finančně není pro nás bohužel možné terapii pokrýt, abychom v ní mohli pokračovat.

Na pomoc dětem putuje vždy 100 %
částky, kterou darujete.

Aktuálně čekají na vaši pomoc

Vyberte kraj na mapě